Instructeur Onderwijs en Lerarenkwaliteit

0

Een van de sectoren die de nationale ontwikkeling bevordert, is onderwijs door de ontwikkeling van een functioneel menselijk potentieel te verzekeren. De instelling van sterke onderwijsstructuren leidt tot een samenleving die wordt bevolkt door verlichte mensen, die positieve economische vooruitgang en sociale transformatie kunnen veroorzaken. Een positieve sociale transformatie en de daarmee samenhangende economische groei worden bereikt als de mensen de vaardigheden toepassen die ze op school hebben geleerd. Het verwerven van deze vaardigheden wordt gefaciliteerd door één individuele ‘leraar’. Om deze reden hoeven landen die economische en sociale ontwikkelingen zoeken, leraren en hun rol in de nationale ontwikkeling niet te negeren.

Leraren zijn de belangrijkste factor die de leerprestaties van studenten stimuleert. De prestaties van docenten bepalen doorgaans niet alleen de kwaliteit van het onderwijs, maar ook de algemene prestaties van de studenten die ze opleiden. De docenten moeten daarom zelf het beste uit het onderwijs halen, zodat ze op hun beurt kunnen helpen studenten op de beste manieren op te leiden. Het is bekend dat de kwaliteit van docenten en kwaliteitsonderwijs enkele van de belangrijkste factoren zijn die het leren en de sociale en academische groei van studenten bepalen. Opleiding van hoge kwaliteit zorgt er in grote mate voor dat leerkrachten van zeer hoge kwaliteit zijn, zodat ze klaslokalen goed kunnen beheren en het leren vergemakkelijken. Daarom is de kwaliteit van docenten nog steeds een punt van zorg, zelfs in landen waar studenten consequent hoge scores halen op internationale examens, zoals Trends in Mathematics and Science Study (TIMSS). In dergelijke landen is lerarenopleiding van het grootste belang vanwege het potentieel dat het heeft om positieve prestaties van studenten te bewerkstelligen.

De structuur van de lerarenopleiding blijft in bijna alle landen veranderen als antwoord op de zoektocht naar leraren die de huidige behoeften van studenten of alleen de vraag naar leraren begrijpen. De veranderingen zijn pogingen om ervoor te zorgen dat er kwaliteitsleraren worden geproduceerd en soms alleen om ervoor te zorgen dat klaslokalen niet vrij zijn van leraren. In de V.S. is het bevorderen van leraren van hoge kwaliteit een twistpunt geweest en het is de afgelopen tien jaar in wezen gemotiveerd door de methoden die worden voorgeschreven door de No Child Left Behind Act (Accomplished California Teachers, 2015). Zelfs in Japan en andere oosterse landen, waar meer leraren zijn dan nodig, en er structuren zijn ingesteld om ervoor te zorgen dat leraren van hoge kwaliteit worden geproduceerd en gebruikt, zijn kwesties met betrekking tot de leraar en de onderwijskwaliteit nog steeds een punt van zorg (Ogawa, Fujii & Ikuo, 2013 ). Lerarenopleiding is daarom nergens een grap. Dit artikel bestaat uit twee delen. Het bespreekt eerst het lerarenopleidingssysteem van Ghana en in het tweede deel worden enkele determinanten van kwaliteitsonderwijs besproken.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright 2021